پیکسـی!

قالب چند منظوره پیکسی، یکی از بهترین و بی نظیرترین قالب های وردپرسی است که تاکنون منتشر شده است، با قالب پیکسی دیگر نگران حال و هوای سایتتان نباشید!

تلفــن: 09120000000

عامل حواس پرتی در عکاسی

  • توسط مدیر سایت
  • چهارشنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰ دیدگاه

عامل حواس پرتی در عکاسی

عامل حواس پرتی در عکاسی بنا به دلایل مختلف به وجود می آید، بنابراین؛ هر زمان که آن را دیدید، تلاش کنید آن را حذف یا مخفی کنید. چگونه می‌توانید این عامل حواس پرتی در عکاسی  را حذف کنید؟ اول، کمی دوربین را تکان دهید، ببینید آیا از قاب حذف می‌شود؟ دوم، چون از نزدیک عکاسی می‌کنید، کمی نزدیک‌ تر شوید. این کار گاهی عامل حواس پرتی در عکاسی را حذف می‌کند و عکس را بهبود می‌بخشد. سوم، امکان راه رفتن و حذف اشیاء مزاحم را نادیده نگیرید. گاهی بهترین راه‌ حل همین است.

فوکوس کردن

در مورد مخفی کردن عامل حواس‌ پرتی در عکاسی با خارج کردن آن از فوکوس چطور؟ از دیافراگم گسترده استفاده کنید تا عمق میدان را کم کنید، پس تنها سوژه شما در فوکوس قرار می‌گیرد. این کار به‌ خصوص وقتی خوب است که خیلی به سوژه نزدیک می‌شوید.

آتلیه عکاسی نوزاد

افزایش سرعت عکاسی

یک عامل حواس پرتی در عکاسی هنگام عکاسی از بچه، ناسازگاری آن ها است، یک راهنمای دیگر برای عکاسی بچه ها هست: نمی‌دانید بعد از این چه‌ کار می‌کنند، پس منتظر چیزهای غیرمنتظره باشید. دوربین خود را آماده کنید و وقتی تصویر را دیدید، عکس بگیرید! در عکاسی از بچه‌ ها معمولاً فرصتی دومی نیست. البته بچه‌های کوچک‌ تر رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند. عکاسی از آن‌ها از عکاسی از بچه‌ های کوچک‌ تر متفاوت است: به این دلیل:

کودک هفت یا هشت‌ ساله، دیگر معصومیت کودکانه خود را ندارد. وقتی نوجوان می‌شوند عکاسی از آن‌ ها سخت‌ تر می‌شود، اما مشکل تازه آغاز می‌شود. بیشتر بچه‌ های بزرگ‌ تر در مقابل دوربین، کمی خودآگاه هستند. پس باید آن‌ ها را آرام کنید. آیا این کار را می‌کنید؟ آسان است!

بچه‌ های بزرگ‌ تر هنوز به حرف بچه‌ ها گوش می‌دهند. آن‌ها معمولاً همکاری می‌کنند و وقتی با آن‌ها ارتباط بگیرید، حرف شما را می‌پذیرند. وقتی از یک بچه عکس می‌گیرید، معمولاً می‌توانید با فعالیتی او را سرگرم کنید. سپس، ممکن است بتوانید بدون جلب‌ توجه از او عکس بگیرید. بنابراین؛ با توضیحات بالا می توانید عامل حواس پرتی در عکاسی را در هنگام عکاسی از کودک از بین ببرید.

چند نکته در رابطه با عکاسی کودک

برای حذف عامل حواس پرتی در عکاسی می توانید از نکات زیر استغاده کنید:

  • از نورافکن چرخان استفاده نکنید. در نور طبیعی عکس‌ های بهتری می‌گیرید و حواس کودک را از کاری که می‌کنید، پرت نمی‌کنید.
  • از نور مستقیم خورشید دوری‌ کنید. اگر عکاسی بیرون است، به دنبال “سایه باز” باشید. سایه باز منطقه‌ ای است که با نور طبیعی محدود شده است اما زیر سایه‌ی چیزی مثل درخت یا ساختمان قرار دارد. اگر داخل هستید، سوژه را زیر نور بیاورید، اما زیر سایه مثلاً نزدیک پنجره. در این مورد، ممکن است به عکاسی سریع‌ تر نیاز داشته باشید. ISO 400 یا بالاتر معمولاً خوب هستند. بنابراین هرجه سرعت شما در عکاسی بیشتر باشد، راحت تر می توانید عامل حواس پرتی در عکاسی را حذف کنید.

آتلیه عکاسی کودک

تاکنون در مورد عکاسی از بچه‌ها و راه های حدف عامل حواس پرتی در آتلیه کودک صحبت کرده‌ایم. بیشتر اوقات می‌خواهید از دو بچه یا بیشتر عکس بگیرید. چه بچه‌ها دوست باشند یا خواهر و برادر، همیشه وقتی دوربین را می‌بینند راهی برای برهم زدن همه‌ چیز پیدا می‌کنند. وقتی از دو بچه یا بیشتر عکس می‌گیرید (یا دو بزرگ‌سال یا بیشتر، فرقی ندارد)، مهم است تا رابطه بین سوژه‌ ها را نشان دهید.

به این دو بچه نگاه کنید. آن‌ها زیبا و خواهر و برادر هستند، اما به جهت مخالف هم نگاه می‌کنند. هیچ رابطه‌ای نیست. در دنیای متفاوت خود هستند. در مثالی مانند این، لازم است تا سوژه‌ ها را هدایت کنید. فقط بخواهید به شما نگاه کنند و لبخند بزنند. با مقداری شانس، همکاری خواهند کرد!

بچه‌ ها زمان زیادی را خارج از منزل هستند و وقتی بیرون از آن‌ها عکس می‌گیرد، واقعاً باید به نورپردازی توجه کنید چرا که نمی‌توانید آن را کنترل کنید. نور را در حالت نوردهی خودکار بخواند، ممکن بود چهره‌ی بچه کمتر در معرض نور قرار بگیرد. تنظیمات فلاش انداختن نور افکن چرخان یا دوربین نور به‌ صورت آن‌ ها انداخته و این عکس را زیبا کرده است.

پس نکته چیست؟ توصیه می‌کنیم در هنگام عکاسی به هاله هایی که در موها توسط نور ایجاد می شود توجه کنید، می‌توانیم بفهمیم که خورشید بالای سرشان و به‌ نوعی پشت شان است. در این موقعیت، صورت‌ های شان زیر سایه است. نور افکن خود یک عامل حواس پرتی در عکاسی می باشد. به طور کلی  منظور این است که از نورافکن چرخان به‌ عنوان منبع اصلی نور استفاده نکنید. پیشنهاد می‌کنیم از نورافکن برای نوردهی در فضای بیرون استفاده کنید. پس چک کنید که آیا دوربین یا نور افکن شما تنظیمات فلاش انداختن دارد یا نه، سپس از آن استفاده کنید.

پس به هنگام عکاسی از بچه‌ها، این موارد را در نظر بگیرید:

  • اول، اجازه دهید بچه‌ ها خودشان باشند. برای لحظات غیرمنتظره آماده‌ باشید.
  • دوم، بچه‌ های بزرگ‌ تر، جذب کاری که می‌کنند می‌شوند و سعی کنید بدون پرت کردن حواس آن‌ ها عکس را بگیرید.
  • سوم، وقتی از بچه‌ ها با هم عکس می‌گیرید، رابطه بین آن‌ها را نشان دهید.
  • چهارم، وقتی بیرون عکس می‌گیرید، از فلاش انداختن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سالن عقد