پیکسـی!

قالب چند منظوره پیکسی، یکی از بهترین و بی نظیرترین قالب های وردپرسی است که تاکنون منتشر شده است، با قالب پیکسی دیگر نگران حال و هوای سایتتان نباشید!

تلفــن: 09120000000

توانایی عکاسی از کودک با صبر و ایده

  • توسط مدیر سایت
  • سه شنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰ دیدگاه

توانایی عکاسی از کودک با صبر و ایده

اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی از کودکان و نوزادان بگیرید، توانایی عکاسی از کودک با صبر و ایده در کنار هم برای عکاسی از کودک کمک می‌کند همچنین باید دوربین با ویژگی‌هایی داشته باشید که می‌توانید با آن از لحظه‌های ناپایدار و تکرار نشدنی عکس بگیرید. ویژگی‌هایی که دوربین عکاسی شما باید داشته باشد عبارت‌اند از : فوکوس اتوماتیک سریع و زمان پاسخ شاتر، اپتیک دیافراگم گسترده برای فوکوس انتخابی، حساسیت ISO بالا برای نور کم، تصویربرداری بدون فلاش، عکاسی مداوم با سرعت‌بالا، تثبیت‌کننده تصویر چند محور، حالت عکاسی بی‌صدا، حالت‌های منظره “بچه” و فلاش و صفحه‌نمایش کج (اگر LCD لمسی باشد بهتر است).

دوربین‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند در سبک‌ها و قیمت‌های مختلف در آتلیه عکاسی حرفه ای موجود هستند. برای عملکرد و کیفیت تصویر ماکزیمم، باید DSLR یا دوربین بدون آینه پیشرفته را در نظر بگیرید که همچنین گزینه‌های زیادی برای اپتیک را در اختیارتان می‌گذارد. اگر دوربین‌های DSLR و بدون آینه انتخاب شما نیستند، گزینه‌های دیگری ازلحاظ اندازه، سادگی و هزینه وجود دارد.

آتلیه عکاسی کودک

به هنگام عکاسی از کودکان، با توانایی عکاسی از کودک با صبر و ایده و استفاده از دوربین‌های DSLR کانن، نیکن، پنتاکس و سونی این کار انجام خواهند داد، اما برای عکاسی از کودکان به دوربین گران‌قیمت نیازی ندارید.

DSLRهای مصرفی مانند نیکن D5500 و D3300، کانن EOS 6D و EOS 6Ti و APS-C پنتاکس فرمت سری K برای عکاسی از لحظه‌های ناپایدار به‌اندازه کافی سریع هستند، وقتی از تمام پتانسیل آن‌ها استفاده می‌شود. بسته به مدل، این دوربین‌ها محدوده انتخاب گسترده‌ای از لنزها، حساسیت به‌شدت بالای ISO، صفحه‌نمایش‌ها کج یا چرخشی را نشان می‌دهند – برخی صفحه‌نمایش لمسی، عکاسی مداوم با سرعت‌بالا، فلاش هوشمند و حالت‌های در معرض گیری همراه باقابلیت‌های Wi-Fi و NFC دارند.

دوربین‌های بدون آینه و کامپکت

برای لیست کردن همه‌ی دوربین‌های بدون آینه و کامپکت که قابلیت عکاسی از بچه‌ها را دارند، زمان کافی نداریم. دوربین‌های سونی فرمت APS-C، کانن سری G، فوجی فیلم سری X، ازجمله فوجی فیلم X100T و X30 از این قبیل دوربین‌ها هستند که لنزهای دیافراگم گسترده را نمایان می‌کنند.

لپیکا X (نوع ۱۱۳) که لنز سریع با اندازه ۳۳mm/f1.7 دارد، مانند لپیکا Q (نوع ۱۱۶) گزینه‌ی خوبی است.

دوربین‌های کامپکت ضد هوا / ضد آب

دوربین‌های کامپکت برای پیاده‌روی و قایقرانی عالی هستند. همچنین وقتی بچه‌های کوچک حرکت می‌کنند، این دوربین‌ها تعقیب بچه‌ها را مهیج می‌کنند. برخلاف دوربین‌های کامپکت سنتی، که معمولاً حساس هستند، به اصلاح ضدآب و ضدضربه هستند. به‌عبارت‌دیگر، ضد بچه هستند! دوربین‌های کامپکت از کانن، فوجی فیلم، نیکن، اولیمپوس، پاناسونیک، ریکو، سیلاف و لیکا موجود هستند.

آتلیه عکاسی نوزاد

صفحه‌نمایش‌های کج / چرخان و لمسی

نوزادان یک سال از عمر خود را روی زمین می‌گذرانند. به همین دلیل، ارزشمندترین ویژگی که به هنگام انتخاب دوربین برای عکاسی از نوزادان و کودکان باید در نظر بگیرید، صفحه‌نمایش کج یا چرخان است. توانایی عکاسی از کودک با صبر و ایده و داشتن ارتباط چشمی با کودک بدون مخفی کردن نیمی از صورت روی فرش، عالی است و اگر صفحه‌نمایش لمسی باشد، خیلی بهتر است. به‌سادگی روی صفحه‌نمایش کلیک کنید و عکس بگیرید!

فلاش بزنیم یا نزنیم؟

شواهد کمی هست که فلاش الکترونیک روی دوربین موجب آسیب کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت روی دید کودک می‌شود. صرف‌نظر از این، تکرار تابش فلاش به چشم تحمل‌کردنی نیست و همان‌طور که نتیجه عکس‌ها ممکن است خنده‌دار باشد، اگر می‌خواهید اعتماد کودک را جلب کنید – نه برای گرفتن عکس‌های بهتر، فلاش بزنید و/یا قدرت را کمی پایین بیاورید و از آن برای پر کردن یا تکمیل نورپردازی استفاده کنید.

 

گزینه‌ی دیگر استفاده از منبع نور LED دوربین روشن یا خاموش است، و وقتی در فاصله نزدیک استفاده شود احتمال کمتری هست که سوژه را وحشت‌زده کند.

آتلیه عکاسی نوزاد

حساسیت ISO بالا و تثبیت تصویر

در عوض، امروزه تعداد رو به رشد دوربین‌ها حساسیت ISO به‌اندازه کافی بالا را نشان می‌دهد که باعث خونریزی بینی می‌شود. اگر لنز شما نسبتاً f/3.5 زوم کند، داشتن توانایی افزایش کیفیت ISO دوربین پنج، شش یا هفت توقف بدون تأثیر قابل‌توجه بر کیفیت عکس، چیز خیلی مهمی نیست، به‌خصوص اگر بینی شما خونریزی کند.

همراه بالا ISO های بالا، تکنولوژی‌های تثبیت تصویر تااندازه‌ای بهبودیافته است. بسته به سیستم دوربین، با تکنولوژی‌های IS می‌توانید دوربین خود را در هرجایی از سه تا پنج توقف کندتر ازآنچه ممکن است بتوانید، نگه‌دارید؛ و همچنان سریع عکاسی کنید.

حالت بی‌ صدا

حتی اگر به گوش شما دوربینتان بی‌صدا به نظر می‌رسد، صدای شاتر – حتی شاتر بی‌صدا – می‌تواند به‌آسانی کودک را از خواب بیدار کند. خوشبختانه، تعداد رو به افزایش دوربین‌ها حالت بی‌صدا دارند که کمک می‌کند تا در سکوت عکاسی کنید. حتی وقتی بچه بیدار است، نباید هر بار که شاتر را می‌زنید نگران تولید صداهای حواس‌پرت کننده باشید.

دوربین‌هایی که ویژگی شاتر بی‌صدا دارند عبارت‌اند از: سونی آلفا A7 II، A7S و A7S II، A7R و A7R II، سونی A6000 و A6300، اولیمپوس E-M5 II، کانن EOS 5Ds R، نیکن D810 و برای عکاسان حرفه‌ای پنتاکس ۶۴۵Z.

بین سطوح حساسیت بالای ISO، حالت بی‌صدا و تثبیت عکس، امکان گرفتن عکس‌های سریع و بدون لرزش از نوزادان و بچه‌ها ممکن می‌شود.

حالت‌ های کودک

حالت‌های کودک که در نیکن D3300 موجود است، تنوع حالت پرتره است که سرعت ‌بالاتر شاتر، کاهش جزئی در خروجی فلاش و تغییر رنگ پوست به‌تناسب رنگ را نشان می‌دهد.

لنزهای ماکرو

لنزهای ماکرو در عکاسی از کودک بسیار مؤثر هستند، زیرا اجازه می‌دهند به سوژه نزدیک شوید. در مورد بچه‌ها، جزئیات انگشت‌ها، انگشتان پا و دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کودک می‌تواند حجم بچه را نشان دهد. برای داشتن بهترین نتایج، می‌خواهید از لنز ماکرو در محدوده ۹۰ تا ۱۰۵ میلی‌متر یا در فاصله‌های کانونی برابر استفاده کنید وقتی با دوربین‌های APS-C و فرمت MFT عکاسی می‌کنید.

آتلیه عکاسی نوزاد

 

همچنین لنزهای ماکرو بافاصله کانونی کوتاه‌تر می‌توانند استفاده شوند تا فاصله‌ی مناسب از کودک حفظ شود و احتمال وجود سایه‌ها کمتر شود، لنزها بافاصله کانونی بلندتر ترجیح داده می‌شوند.

B&H طیف گسترده‌ای از لنزهای ماکرو را در انتخاب فاصله‌های کانونی برای دوربین‌های تمام قاب، APS-C و فرمت MFT دارد. بله در اکثر موارد و نه همه‌ی آن‌ها، لنزهای ماکرو طراحی‌شده برای دوربین‌های فرمت بزرگ‌تر می‌توانند در دوربین‌های فرمت کوچک‌تر یا با آداپتور استفاده شوند.

قابلیت Wi-FI

اگر امروز نمی‌خواهید که از راه دور دوربین خود را کنترل کنید یا تصاویر خود را بی‌سیم به فضای ابری، کامپیوتر یا شبکه اجتماعی موردعلاقه خود منتقل کنید، در آینده نه چندان دور این امکان را خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سالن عقد